تبلیغات
تکواندو - حمله یا دفاع


آرشیو مطالب

تیر 1389

خرداد 1389

اردیبهشت 1389

.:: لیست کامل آرشیو ماهانه ::.



نویسندگان
درباره وبلاگ


مدیر وبلاگ: سارا



مطالب پیشین

برنامه آموزشی کمربند قرمز

آشنایی با شایع ترین آسیب های ورزش رزمی تکواندو

قوانین مسابقات (2)

خطا ها

حمله یا دفاع

حملات دفاعی(قسمت اول)

تمرین برای مبارزه

ارتقا كمر بند

اصطلاحات کیوروگی

اتخاذ استراتژی مناسب در مقابل حریف

اطلاعیه جدید فدراسون تکواندو جمهوری اسلامی ایران & New Information Of IRTF

داوری تكواندو ( بخش اول ) & Tae Kwon Do Referee

داوری تكواندو ( بخش دوم ) & Tae Kwon Do Referee

فنون دفاع شخصی در تکواندو

اموزش فرم شماره 6 تکواندو

لیست کامل مطالب ارسالی


نظرسنجی
بازدید کننده گرامی کمربند شما چه رنگی است؟









تبلیغات


تبلیغات



آمار بازدید

آمار بازدید :
» تعداد مطالب :
» تعداد نویسندگان :
» آخرین بروز رسانی :
» بازدید امروز :
» بازدید دیروز :
» بازدید این ماه :
» بازدید ماه قبل :
» بازدید کل :
» آخرین بازدید :

كدهای جاوا وبلاگ




كدهای جاوا وبلاگ




كد بارش قلب


كد بارش قلب





حمله یا دفاع
مرتبط با :

یه مشکل اساسی هست که ۹۰ درصد تکواندو کاران اونو به دوش می کشند:

 

گاهی وقت ها هست که با شروع مبارزه و شنیدن فرمان شی جاک از سوی داور از خود می پرسیم:  باید حمله کنم یا دفاع؟ باید حرکت کنم یا فقط بایستم و جای خودم را حفظ نمایم؟ نمی دانم چکار کنم آیا باید دل به دریا بزنم و ببینم چه اتفاقی می افتد؟ اگرشما هم  هر وقت که پای به میدان مبارزه می گذارید و این سوالات برای شما هم پیش می آید این مقاله را تا پایان دنبال کنید

در ادامه ی این بحث با یک استراتژی مبارزه با نام تقسیم بندی و مقابله آشنا خواهید شد و آنچنان که آزمایش این استراتژی نشان داده ,این حربه سطح مبارزه را ارتقاء می دهد.

پس خودتان را مسلح کنید استراتژی تقسیم بندی و مقابله توصیه می کند که خودتان را با ابزار های زیر تجهیز کنید: سه تکنیک دفاعی ترجیحا شامل یک ضربه ی پای جانبی ,یک ضربه پای دورانی و یک تکنیک دست , دو ضربه پای حمله ای به اختیار و با قدرت خلاقیت خود و حد اقل دو تکنیک ترکیبی خوب.سپس باید آنقدر این تمرین را در حالت های مختلف با ترکیب و تعویض تکنیک ها انجام دهید که بتوانید تمام این اجزا را در بدن خود و در حالت های مختلف (ایستاده , در حال حرکت رو به پایین , در حال پرش و ...) اجرا کنید.توانایی حمله کردن هنگامی که در حال حرکت هستید , همانطور که بعدا توضیح خواهم داد , به رویارویی با هر نوع مبارز  کمک خواهد کرد .

1-تقسیم بندی , پس از مسلح کردن خود , لازم است که حریف خود را به یکی از سه  نوع زیر تقسیم کنید , مبارز تهاجمی , مبارز دفاعی و مبارز سرعتی.مبارز تهاجمی حملاتش را از فواصل مختلف آغاز می کند و آماده است تا با لگد ها , مشت ها و ضربات ترکیبی غیر منتظره جلوی شما را بگیرد.مبارز دفاعی منتظر می ماند تا شما حمله کنید , سپس ضمن زدن یک ضد حمله از حمله شما طفره می رود و یا آن را دفاع می کند . یا اینکه منتظر می ماند تا شما نزدیک شوید سپس بدون اینکه جلو بیاید به شما ضربه می زند. مبارز سرعتی در طول و عرض شیهاپ جانگ به جلو و عقب حرکت می کند و حرکات ناگهانی انجام می دهد و رقص پا می کند تا شما را دیوانه نماید . با مشاهده و بررسی حریف در مسابقات دیگر و یا در صورت لزوم در لحظات اولیه مبارزه خودتان , نوع حریفتان را مشخص کنید.

2-مقابله کردن , مرحله نهایی این استراتژی شامل مقابله با حریف با استفاده از یکی از راه کار های زیر است. در برابر یک مبارز تهاجمی فقط خود را از دسترس او دور نگه دارید . به گونه ای وضعیت بگیرید که تمامی حملاتش بالاجبار از فاصله ای دور شروع شوند. این کار به شما برتری می دهد. چرا که حرکات او کم خواهند آورد و او احتمالا به محدوده ی دسترسی تکنیک های شما قدم خواهد گذاشت . نقشه ی شما این است که منتظر حمله بمانید و هنگامی که حمله آغاز شد , با یک تکنیک ترکیبی دفاعی مناسب (لگد جانبی , لگد چرخشی و یا مشت معکوس دفاعی) او را میخکوب نمایید.وقتی او خودش را دوباره جمع و جور می کند , در ادامه دو یا سه حمله رابا استفاده از تاکتیک های مورد علاقه خود اجرا نمایید. یک حریف با تجربه کوشش خواهد کرد که پیش از حمله فاصله را ببندد.خوشبختانه در این حالت باز شما یک برتری دارید , زیرا او باید یک گام یا یک حرکت اولیه برای بستن فاصله انجام دهد و این کار شما را از قصد او مطلع می سازد . نقشه ی شما همانی است که قبلا توضیح داده شد . اما پیش از درگیر شدن , درحالی که منتظر هستید تا او حملاتش از راه دور را آغاز کند , باید علایمی را که حاکی از قصد او برای جلو آمدن است را متوجه شوید.در برابر یک مبارز دفاعی از ضربات ترکیبی استفاده کنید,اما صبور باشید.صرفا باید ازدسترس او دور بمانید-همان کاری که برابر یک حریف تهاجمی انجام می دهید-در این وضعیت روش حرکت مداوم,ایده خوبی است.با جهش به بالا و پایین و یا جلو و عقب,کسب آمادگی برای حریف را برای حمله دشوار خواهید کرد.برای او سخت است که بفهمد شما بخواهید او را گول بزنید یا می خواهید یک حمله واقعی و کامل را انجام دهید.وقتی کمی نزدیکتر شدید,یکی از تکنیک های مناسب(برای مثال:یک لگد جانبی یا یک لگددورانی)را اجرا کنیدو بایک دولیو چاگی به کار خود ادامه دهید.در حالی که او سرگرم بلوک کردن و کنترل لگد های کوتاه  است,دو راه پیش می آید یا آپ دولیو چاگی به او برخورد می کند یا دولیو چاگی.با یک حمله بلند و استفاده از تکنیک های دوبل و دولیو و آپ دولیو چاگی ,تکنیک هایتان را با هم ترکیب و کامل نمایید.حریفان دفاعی هنگامی که از تکنیک های ترکیبی استفاده می کنیدو دائم در حرکت می مانید,ساده تر شکست میخورند.تغییر ریتم و آهنگ حرکات نیز می تواند برتری شما را به ارمغان بیاورد.دربرابر یک حریف سرعتی,از رویکردی که برای کنترل لگد زدن یک اسب وحشی استفاده میشود,بهره بگیریدو او را به گوشه ی رینگ بکشانید.با حرکت به چپ وراست واستفاده ازضربات دفاعی او را به گوشه ی شیهاپ جانگ بکشانید.وقتی به این موقعیت آمد,بالاجبارتبدیل به یک حریف دفاعی-تهاجمی می شود.اویا منتظر حمله شما می ماند(دفاع را پیش می گیرد)یا تلاش می کند تا با کم کردن فاصله به شما یورش آورد(حمله می کند).در این نقطه می توانید با استفاده از روش هایی که قبلا ذکر شد با او مبارزه کنید و در هر شرایطی پیروز میدان باشید.

         

 

                  به امید موفقیت آنان که لایق موفقیت اند 

           نظرات دوستانه ی شما باعث دلگرمی ماست


»

نوشته شده توسط سارا در یکشنبه 6 تیر 1389

نظرات ()


Powered By mihanblog.com Copyright © 2009 by sara-zg This Themplate By www.maxtemp.mihanblog.com

قالب وبلاگ

Free Template Blog

قالب بلاگفا

قالب پرشین بلاگ

قالب میهن بلاگ

مکث تمپ

قالب ایران بلاگ

قالب رویا بلاگ

دانلود|قالب|ابزار وبمستر ها

ابزار وبلاگ نویسان ایرانی

راهنمای وبلاگ نویسان ایرانی